top of page

PAARL

Hoe was jullie “ZON”-dag?

Ondanks de kou én het regenweer hoop ik dat er toch veel “ZON” binnenshuis was!

Dat er veel “licht” in de kamer en er ”warmte” op de bank was.

En veel “vlammetje”s van de kaarsjes die symbool staan voor de stralen van de zon!

Want zo proberen wij in de “ZON” in de winter de huiskamer in te krijgen.

Hier was ze van 06.00 tot 22.00 constant van de partij én hoe! De Afrikaanse zon is als vuur…zo heet! Zo intens…ze verwarmd letterlijk….miljoenen harten: ook die van mij!

Ik had een ontspannen én leuke dag. En een speciale ver-jaar-dag! Tegelijkertijd ook een gewone zondag zoals ik hem thuis ook ken…tenminste het laatste jaar van mijn leven toch. Niks moet, gewoon doen waar je zin in hebt…lekker wat kuieren in Kaapstad, lunchen, koffie drinken, ijsje eten, een beetje winkelen én vooral veel praten…praten met Fiona, mijn Afrikaanse twin! Het is onbeschrijfelijk hoeveel wij gemeen hebben. Met momenten is het gewoon eng! Ze is niet alleen mijn klankbord hier maar ook mijn gids én mijn getuige in de diepste zin van het woord.

Wat een geluk….dat ik haar vond!

Vandaag is het “MAAN”-dag! Mijn favoriete dag….ik ben gek op de “maan”!

De “maan” fascineert me, doet me dromen en fantaseren…en precies vandaag gaan we naar Paarl!

Een paar maanden geleden, tijdens 1 van onze chat-momenten vertelde Fiona me dat haar broer in Frenschoek woont, dat is een plaatsje in de omgeving van Paarl én dat ze me graag Paarl wilde laten zien als ik hier was. Het is er prachtig, zei ze. Ook ivm het opstarten van het project kon Paarl weleens een goede locatie zijn. Dus zette ik het onder de kolom: ZEKER doen! Alhoewel ik in Kaapstad inmiddels een locatie gevonden heb, bleef Paarl op de lijst staan.

Vandaag is het zover en pik ik Fiona om 10 uur op aan de bushalte en dan gaan we 60 km rijden, landinwaarts richting de wijnvelden….op zoek naar Paarl(s) ! :-)

Op het allerlaatste moment, zondagavond voor ik vertrok uit België , toen ik met een lichte hersenschudding thuis in bed lag…gingen mijn gedachten uit naar een Belg die in Kaapstad woont. Hij is bekend. Ik begon te zoeken…te lezen…en probeerde hem te contacteren wat wonder boven wonder binnen de 10 minuten ook lukte. Ik kreeg zijn mobiele nummer en kon hem bellen als ik in Kaapstad was. Dat deed ik en vroeg of ik hem ergens kon ontmoeten in town.

Dat was geen probleem….hij wou me wel ontvangen én weet je wat hij zij:

Kom maar naar Paarl…daar woon ik!

How amazing can it be!

Na wat heen en weer texten kwam vandaag als beste dag voor hem uit maar daarna werd het stil…en dus weet ik nu nog niet waar of hoelaat én weet je wat? I don’t care!

Ik heb nog gemaild én een berichtje gestuurd….maar nog niks terug gehoord. Ik weet niet of dat hij de échte Afrikaanse cultuur al zo goed onder de knie heeft want dan weet ik dat dit normaal is en hoef ik me geen zorgen te maken! :-)

En ach weet je wat?

Que sera….sera….whatever will be will be….

Ik wandel gewoon verder en volg mijn “Camino”

Mijn Camino de South-Africa!

En vandaag is dat Paarl!

Tot morgenochtend dan laat ik weten wat voor 'n moois Paarl voor mij in petto had!

Liefs,

Gemma

Paarl.jpg


bottom of page