top of page

ENERGY

It’s all about energy!

Alles bestaat uit energie, zoveel is zeker!

Energie is niet alleen nodig om mijn laptop aan de praat te krijgen, energie is veel meer dan dat!

Energie is een natuurkundige grootheid!

Ondertussen ben ik weer 6 dagen terug uit Afrika én de eerste dag vond ik wel lastig “aanpassen”. Vooral de harde en koude realiteit overviel me gelijk al bij aankomst!

Het is nu helemaal bevestigd: ik ben een “Zuid-vrouwtje” én niet alleen om de warme zon maar ook de zuiderse culturen en hun levenswijsheid passen perfect bij mij.

De vlucht naar Londen verliep zalig. Ik reserveer altijd een plaatsje langs het gangpad want ik haat het om iemand te laten opstaan als ik wil plassen of even de benen wil strekken, laat staan dat ik die persoon wakker moet maken!

Met groot genoegen bleef de plaats naast mij leeg en daardoor had ik lekker veel ruimte.

Het was stil in het vliegtuig, geen herrieschoppers of zuipschuiten, geen jengelende baby’s én zelfs geen kleine kinderen die brakend rondlopen zoals op de heenvlucht!

Het bleef rustig en het leek of iedereen de Afrikaanse cultuur goed had opgesnoven én het tempo aangepast had.

In Londen kreeg ik een “slap-in-the-face”! De vrouwelijke douanier achter de transportband, waar je je spullen oplegt ter controle, begon tegen de rij wachtende te schreeuwen alsof we een kudde beesten waren.

We hadden een lange reis achter de rug, het was bovendien 05.00 in de ochtend en de menselijke rij was het duidelijk niet eens met de manier waarop ze haar cliënteel aansprak. De irritaties werden zichtbaar.

“Welcome back” schoot het door mijn hoofd maar ik besloot me niet te laten opjuinen en deed gewoon wat ik moest doen. Gelukkig was alles bij mij oké en kon ik zo doorlopen maar veel medepassagiers stonden aan de kant want ze had er blijkbaar heel veel zin in om zoveel mogelijk reizigers te jennen. Ze hield een scorekaart bij én vinkte de ene na de andere af op haar papiertje.

In Londen hebben veel reizigers een andere aansluiting nodig én ook ik had niet veel tijd te verliezen.

Even later zat ik in de cityhopper richting Brussel. Deze keer wél aan het raam want zo’n kort vluchtje én vroeg ochtend geeft natuurlijk prachtig uitzicht!

Vriendelijk sprak ik de meneer, duidelijk op weg voor zijn werk, naast mij aan met “good morning” maar er kwam niks!

Kun je dat geloven? Geen blik, geen lach, geen goede morgen….star voor zich uit kijkend, een uur lang! En weer dacht ik: “welcome back”.

Gelukkig was Ferry wél heel blij om me te zien en met een dekentje en de verwarming op 27 zijn we naar huis gereden!

Mijn “energie” level daalde met de minuut…van Londen tot Brussel maar ook daarna zakte het weg. De volgende dag besloot ik om me niet te laten leiden door externe factoren én probeerde mijn “goed-gevoel-peil” terug op te zoeken én vast te houden.

Ik begon weer wat te werken, wat samen te vatten, wat mails te lezen én mijn spulletjes op te ruimen in een véél te groot huis.

Tijdens een bezoekje aan mijn ouders moest ik me goed concentreren want ik neigde om links te rijden en ik lachte om mezelf als ik de ruitenwissers aanzette in plaats van de knipperlichten…

Heerlijk, al die verwarring én dat in eigen land!

De koffer was nog niet uitgepakt of ik mocht weer inpakken! Deze keer een kleintje.

2 dagen naar de Business Bootcamp in Nieuwegein! Het ideale moment om wat energie te boosten! Op zaterdagochtend half 7 zat ik in de auto terwijl de eerste sneeuw van deze winter begon te dwarrelen.

Er werd wat heen en weer ge-smst met de 2 onbekende dames uit de buurt die meereden. Ze voorspelde immers heel slecht én gevaarlijk glad weer.

Maar zoals ik al vaker het afgelopen jaar heb mogen ondervinden, had ik ook hier geen enkele twijfel of angst én “opgeven is geen optie” dus gewoon rijden! Uiteindelijk viel het allemaal best mee en waren we een kwartier voor aanvang binnen.

Wat “menselijke energie” met je kan doen is onschatbaar!

Van de eerste minuut tot 48 uur later heb ik genoten en gekeken, geluisterd en geleerd van de Master maar ook van een zaal vol (1800) gedreven kleine en grote ondernemers, allemaal mensen die het beste uit hun leven willen halen. Die bereid zijn om te geven, te vragen en te delen…..

Het frappante is dat hier mijn “missie” ook zijn werk deed…de juiste “energie” zorgde ervoor dat ik de juiste mensen ontmoette.

Het meest speciale van deze twee dagen is Mieke en hoe ik haar ontmoette.

Tijdens zo’n Bootcamp is het de bedoeling dat je er zoveel mogelijk uithaalt en dus ook netwerkt. Het heeft geen zin om bij je reismaatjes te blijven zitten. Na de eerste koffiepauze heb ik de dames dan ook 2 dagen niet veel meer gezien.

Op dag 1 kwam er niks WOW op mijn pad.

“Niet erg” dacht ik ,terwijl ik me heerlijk in bed nestelde. Er is nog een dag!

Dag 2 zat ik blijkbaar beter in mijn “energie” én trok ik wel de juiste mensen aan.

Er zijn veel gesprekjes geweest én kaartjes uitgewisseld, mensen die op 1 of andere manier wel in mijn netwerk passen.

Na de voorlaatste koffiepauze ging ik terug zitten in de zaal. Er bleef 1 stoel in het midden van de rij, naast mij, leeg.

Vlak voordat het business gedeelte weer begon...kwam er nog een dame aanwandelen…keek mijn kant op, lachte en nam de plaats naast mij in.

Ik gaf een hand en zei mijn naam. Ze lachte en zei: ik ben Mieke. De zaal werd luid gevuld met geklap én muziek klonk hard door de boxen. Het begon weer. Geen tijd om te babbelen.

Ik hoorde wel aan die ene zin dat ze Belgisch was. Toen het wat rustiger werd kwam ons gesprek op gang. Wat blijkt? Ze is al jaren actief in ontwikkelingssamenwerking en heeft een groot netwerk in dat wereldje.

Ze is “verbonden” met Afrika, heeft connecties in de Congo en Senegal én droomt ervan om zelf iets op te zetten in Afrika!

1/1800 én ze zat naast mij!

De rest van de middag hingen we aan elkaars lip. Er werd veel gedeeld maar lang niet alles dus hebben we afgesproken om elkaar volgende week terug te zien. Ergens tussen Leuven en Hasselt. Hoe ideaal is dat?

Tja, 165 km van huis, in dat éne weekend én in een zaal van 1800 mensen kom je dan die ene persoon tegen die ik nu nodig heb om samen te werken, te sparren, te delen, te ontvangen en te geven!

Zo'n Bootcamp is goed! Goed voor je mindset, goed om opnieuw te kijken naar je doelen, goed om te weten welke strategie je moet toepassen om succes te hebben, goed om te weten wat New Marketing is…goed om te netwerken…maar vooral goed om je “energie” de vrije loop te laten!

ZALIG!

Als je de kans hebt om het een keer mee te maken: gewoon doen!

Op 18 & 19 april is de volgende Bootcamp én voor wie wil heb ik nog een gratis VIP-ticket!

( Je betaald enkel 47 euro voor de lunch voor deze 2 dagen)

Like én deel deze HOMEST*RS-post met je vrienden én vertel erbij waarom zij het ook moeten delen.

Voor de leukste 2 heb ik een VIP-ticket klaar liggen!

Zo help je HOMEST*RS én ik help jou om als VIP naar de Bootcamp te gaan!

Héél graag wil ik mijn coach bedanken want via haar ben ik naar de Bootcamp gegaan!

Ze is niet alleen een “KOPLOPER” bij Open Circles maar ook mijn persoonlijke KOPLOPER.

Ik ben dankbaar dat ik nu ook het boek “KOPLOPERS” te pakken heb én ben met recht trots op haar!

Katrin van de Water, dank je wel!

Véél positieve “energie” gewenst voor deze week!

Laat het lekker stromen én zet je hart open!

Liefs,

Gemma

IMG_1653.JPG


bottom of page