top of page

LOGO

It’s all in the name!

Als beelddenker heb ik structuur nodig!

Dat was ook de reden waarom ik op een gegeven moment, tijdens het vormgeven van mijn droom, handvaten nodig had.

Ik had een frame nodig waarin deze droom verder kon en mocht ontwikkelen.

Een naam geeft me houvast! Een naam gaf mijn droom ook een gezicht.

Net zoals bij de geboorte van een kind je ook gelijk een naam zoekt...liefst eentje die erbij past!

Ik heb flink over deze naam nagedacht...niet in de diepte wél in de breedte!

Er was zoveel te linken en er waren al zoveel namen in gebruik, het werd moeilijk om iets te vinden waarbij ik het gevoel kreeg: dit is het!

Er hing een hele A4 vol met namen tegen de kast en iedere keer als er eentje bijkwam, streepte ik er gelijk minstens 1 of soms zelfs 2 weg!

Keuzes maken is lastig maar noodzakelijk!

Tot HOMESTARS tevoorschijn kwam.

De letterlijke vertaling van HOMESTARS is “thuisploeg” en ondanks dat ook die naam wel klopt, vond ik het toch teveel richting een basket of voetbalploeg gaan dus dacht ik: als die A een * wordt, dan krijgt het een dubbele betekenis.

Na een paar maanden blijkt dit dus ECHT de naam te zijn die het moet hebben. Als jullie mijn vorige blogs gelezen hebben, weet je inmiddels waarom.

Sterren...sterren...sterren! En het gaat maar door.....

Nu, een paar maanden later heeft Jo Celis voor ons een LOGO ontworpen met de naam HOMEST*RS.

Een LOGO wat de v.z.w herkenbaar zal maken in alles wat ze doet en organiseert.

Een LOGO wat over de grenzen heen kan....

Kortom: een LOGO met een verhaal!

Ik ben zo blij en dankbaar dat Jo Celis, naar aanleiding van ons eerste event, spontaan heeft aangeboden om dit LOGO gratis te ontwerpen!

Een mooi staaltje sociaal ondernemen waar hij zeker trots op mag zijn!

Op deze manier helpt, steunt en support Jo HOMEST*RS.

Het hele verhaal van Jo Celis kun je lezen op:

www.jocelis.be/sociaal-ondernemen

Het is een feit dat dit het leukste nieuws was van afgelopen week.

En toch zijn er nog 2 andere bijzondere momenten geweest!

Ondanks dat ik bronchitis en voorhoofdholte-ontsteking had ben ik enerzijds toch nog op donderdagavond op de bijeenkomst van de straffe madammen geraakt en anderzijds heb ik op zaterdagavond een optreden van Vocal Fun mogen en kunnen bijwonen!

Ook hier heb ik opnieuw mensen ontmoet die wat gaan betekenen in de toekomst, ik voel het!

Dank is groot aan beide dames die me uitgenodigd hebben voor deze events.

Marleen en Elke, dank je wel!

Het is raar maar waar....het is wéér gelukt! En dat alléén omdat ik de juiste keuzes gemaakt heb. Een hele hoop afspraken heb ik wél moeten afzeggen maar blijkbaar weet mijn intuïtief gevoel me feilloos te vertellen wat wel en wat niet belangrijk is op welke momenten.

Ik leer er steeds beter naar te luisteren....! Zalig!

De straffe madammen bijeenkomst was deze keer in Hasselt, lekker dichtbij, superleuke locatie én interessant!

Ik had het niet willen missen, niet alleen inhoudelijk maar ook qua netwerken heb ik mijn beste beentje weer voor gezet!

Wie mijn status update gelezen heeft...zag dat ik sprak over eerst zaaien en dan oogsten...

Dit geldt niet alleen voor de bloemetjes en knolletjes in de tuin maar ook voor m’n eigen hele nieuwe levenspad!

Ik kan terugblikken op een week vol snotzakdoeken, antibiotica, neussprays, hoesdranken, paracetamols en citroenen maar nog meer op een WEEK VOL nieuwe inspirerende én volgende stappen die gezet zijn!

Met veel (lig)tijd waarin ik volop mijn brein de vrije ruimte en creativiteit kon bieden die het af-en-toe zo hard nodig heeft!

Het is maar waar je aandacht naar toe gaat!

Deze komende week staat in het teken van voorbereiding!

Voorbereiding op de volgende reis naar de Kaap.

Er moeten nieuwe afspraken gemaakt worden, nieuwe samenwerkingen gecreëerd, contracten bijgesteld én er komt niet alleen een individueel actieplan per dakloze maar ook hoe en met wat jij hem/haar kunt helpen in de toekomst.

Er staan me ook weer een paar zéér interessante ontmoetingen te wachten waaronder eentje met de dochter van de ex-president!

Er komt vast een nieuwe wending in dit hele verhaal! J

Als ik terug kijk naar1 januari en nu...dan is er ongelooflijk veel gebeurd in 3 maanden!

En er komt nog meer...veel meer!

Het maakt niet alléén mij vooral ook alle daklozen ontzettend blij bij het zien, horen en ervaren dat HOMEST*RS groeit!

Als je op ons volgende “ST*R”-event aanwezig wilt zijn, hou dan 22 mei van 19.00-22.00 vrij in je agenda! Iedereen is welkom! Locatie = Genk.

Weet je zeker dat je komt, geef dan alvast een seintje via een persoonlijk bericht via FB.

De plaatsen zijn beperkt! (80)

Je zult niet alleen een presentatie van mij te zien/horen krijgen maar ook het hele verhaal achter HOMEST*RS.

We worden ondersteund door een aantal interessante ondernemers die op dat moment hun product graag aan je voorstellen en waarvan een gedeelte van de opbrengst naar de v.z.w zal gaan!

Ook kun je op die avond HOMEST*RS sponsoren door typische Zuid-Afrikaanse spulletjes aan te kopen of gewoon te doneren. (met of zonder fiscaal attest)

Kortom: veel sfeer, gezelligheid en een absoluut interessante avond die je zeker niet mag missen!

Door een drukke maan-dag-agenda is de blog iets later dan normaal...maar nog wel net op tijd om iedereen een fantastische “MAAN-avond” te wensen!

Weet je wat zo leuk is aan de maan maar ook aan vliegen?

Als je daarboven bent en je kijkt naar beneden, is iedereen even groot!

Liefs,

Gemma


bottom of page