top of page

AMAZING

Er blijft niet veel tijd over….mijn dagen zijn baaie goed gevuld met net zoveel ongeplande als geplande afspraken.

Van het één komt het ander, zeggen ze weleens én dat is ook zo!

Naar aanleiding van het filmpje kan ik jullie alvast verklappen dat de vangst op Green Market Square matig was.

Ik heb wel een aantal spulletjes aan de kant laten leggen (je weet hier nooit wanneer én of er nog voorraad komt…) want dat leken op het eerste zicht leuke spullen voor een goede prijs.

Gisterenmiddag zag ik elders in de stad, gewoon in een winkel, een paar exact dezelfde artikelen voor een goedkopere prijs. Ik dacht: hoe kan dat nou?

Wie koopt van wie want op de Green Market gaat iedereen er zelfsprekend vanuit dat het eigen hand made is of in ieder geval het meeste toch. Nou, niets is minder waar!

Veel van die marktkramers kopen hun spullen gewoon bij de lokale winkels en zetten een leuk procentje bovenop.

Dus het is opletten waar je wat koopt. Zeker als je wat “bulk” wilt.

Enfin, met een paar tassen vol ben ik gisterenavond, moe maar voldaan terug thuis gekomen.

Even later was mijn ienieminiekamertje een uitpuilende etalage van African Arts !

Het zag er trouwens wel gezellig uit! ;-)

Na een shop dag in België doe ik precies hetzelfde, alles uitpakken, etaleren, voelen en passen en de winst aanschouwen, heerlijk! Typisch vrouwelijk, hé!

So far: missie geslaagd maar ik heb nog meer te shoppen!

Vandaag had ik een top 3 van activiteiten in mijn agenda staan:

1)Meeting om 11.00 in Long Street.

2)Op zoek naar de leukste African Beats en sterren

3)16.00 meeting met mijn NL-correspondent vanuit het nachtcentrum

Ik kan je vertellen dat het middelste gedeelte geskipt is!

Zonder lunch moest ik me nog haasten om op tijd op aan de V.A te zijn voor de volgende afspraak.

Ik heb er inmiddels een vaste plek waar ik mensen ontmoet en ondertussen kan ik koffie of thee drinken en lunchen, ontbijten of avondeten, al naar gelang het moment.

Deze keer werd het een “starter” als vervangende lunch en als opwarming voor mijn avondeten. Met 2 cappuccino’s en een gerookte zalm carpaccio met ciabattabrood heb ik heerlijk kunnen bij chatten.

Om half zes ben ik dan nog even langs de pick&pay gereden om wat boodschappen te halen en vervolgens was ik rond half zeven thuis.

De croissant met kaas was héérlijk!

De soort mandarijnen nog lekkerder!

Het fruit is hier zalig!

Voor straks heb ik nog een kiwisapje en wat ongezouten exotische notenmix!

Jeetje, wat is er véél besproken vandaag!

En ook gisteren en eergisteren…het gaat maar door!

Opnieuw dwarrelen de voorstellen zo vanuit de hemel naar beneden…ik kan het nog niet geloven. Sterker nog: het is geen voorstel meer...... het is al geregeld!

Ik liet hem mijn boekje zien met de tekst:

The moment is NOW, not tomorrow, yesterday or someday, the moment is now, right here, right NOW!

Een paar uur later werd de directeur van de company erbij gehaald en tjakka, done!

Vandaag heb ik een superleuke CO-CREATIE binnengehaald en ik ben nu apetrots!

Ik vertel er je graag meer over in het volgende event!

Meld je aan en probeer er bij te zijn, het is reuze interessant!

Morgenochtend heb ik een skypegesprek met mijn coach, ik kijk er naar uit!

Morgenmiddag komt dan het shopgedeelte op de agenda ivm de beads en de sterren, terwijl ik vrijdag eigenlijk vrij wou houden om wat dingen bij te werken en mijn papiermolen te organiseren maar dat zal dan voor zaterdag zijn want die meetings opgeschoven.

De groothandel in beads is zaterdag alleen maar in de ochtend open en zo valt alles weer netjes in de plooi!

Zondag ben ik uitgenodigd om naar een gospel te gaan in een andere wijk van Kaapstad.

Melanie verwacht me om 9.00 om daarna rond de middag te gaan lunchen bij een vriendin thuis!

Leuk!

Yolanda is geheel onverwachts vandaag naar Joburg gevlogen om er een training te volgen en komt zondag weer thuis.

Ze heeft van de week gesolliciteerd en toen ze me belde om te testen of geluid en beeld goed waren tijdens haar skypegesprek zei ik: “be prepared, things are going fast en well!

En lap, het is van dat! :-)

Heel fijn voor haar want ze krijgt ervoor betaald én het gaat haar zeker extra werk geven in deze regio als coach/trainer/facilitator.

Zo kan ik zaterdagochtend toch nog, op verzoek, gaan ontbijten in het Orange Hotel.

De woordvoerder van één van de Stellenbosch-communities heeft me uitgenodigd en er liggen alvast een paar prachtige initiatieven op de tafel voor HOMEST*RS die we gaan oppakken om via co-creatie gefinancierd te krijgen!

Amazing what’s going on here!

Fiona, you can’t believe how glad and thankfull I’m that you guide me trough this amazing city last time. I drive here like a real cape towner, crazy!

Volgende week staan er ook nog een paar erg interessante ontmoetingen op de agenda waaronder ook SHILOH en HAVEN.

En dinsdag mag ik mijn échte Afrikaanse jurk ophalen die op maat en hand made gemaakt is door een échte Afrikaanse dame. Ik zal hem dragen op de events!

AMAZING things are happening!

Dank aan alle mensen rondom mij voor jullie support!

Liefs,

Gemma


bottom of page