top of page

Waar krijg jij "elektriciteit" van?

De beste manier van dénken = doen!

Het gezegde: "al doende leert men" fluisterde het stemmetje in mijn hoofd een aantal keren in de afgelopen week.

Niet twijfelen, gewoon doen én dan wordt alles duidelijk!

Het voordeel van iets totaal "nieuws" doen is dat je héél snel weet wat goed is en wat niet.

Terwijl je de beste scenarios en draaiboeken kunt voorbereiden, blijkt toch dikwijls dat het afwijkt van de praktijk.

Waarom leven we zover vooruit? Waarom willen we alles zo structureel en op middellange of zelf hele lange termijn plannen?

De tijd haalt ons in....straks is het niet meer nodig om nog in "the future" te leven of te denken, want de "verandering" van het universum haalt ons geheid in.

We zijn al goed op weg én I LOVE IT!

Het is NU dat het moet gebeuren, niet morgen of gisteren of "een keer" nee...NU is het moment!

Net zoals NU mijn moment is. Ik verlies dus beter geen tijd met allerlei plannen op lange termijn want ik ben er helemaal gerust in dat die plannen, als ik ze dan al uit de kast zou kunnen halen :-) , bijlange niet meer stroken met de huidige situatie. En zeg nou eerlijk: wat voor een "tijdwinst" zou dat zijn?

Het is logisch dat je niet zonder een aantal planningen kunt en strategisch gezien moet je natuurlijk ook goed weten wat je wil bereiken maar je kunt de korte snelweg in je hoofd studeren en die wegwijzers volgen maar via de landelijke wegen doe je je hart veel meer plezier en is er tijd om te stoppen, te rusten, te sharen...te pick-niksen én te genieten van al het moois om je heen! Er gebeurd véél meer...

Zelfs nu met de STREET STORE...waar alles, maar dan ook écht alles binnen 3 weken geregeld moet zijn, lukt dat zonder dat er ook maar 1 ding voor de tijd gepland was.

Toen ik hoorde dat we toestemming kregen, riepen een aantal mensen uit mijn omgeving: "cancel dat maar want dat gaat niet lukken, te kort dag!"

Even sloeg de twijfel toe....maar al gauw turnde ik het om naar een échte challenge...en vond het een uitdaging om te laten zien dat je ook binnen 3 weken een concept kunt neerzetten waarvoor we enkel aangewezen zijn op derde partijen.

HOMESTARS is de host maar verder leveren wij niets. Het is een maatschappelijk concept.

Het hekwerk is geregeld door de stad en na een telefoontje komt er zelfs veel meer omdat we nou eenmaal iets anders willen dan anders....we willen een heuse STER maken op het Kon. Dusartplein van Hasselt!

Al het karton wat we nodig hebben én wat de STREET STORE typeert...wordt gesponsord én bedrukt met het logo van de Street Store, dat van de sponsor én dat van ons. Het zal materiaal zijn wat we ook bij een volgende STREET STORE kunnen gebruiken...

Kledingrekken en kapstokken worden gesponsord.

Water wordt gesponsord door een grote supermarkt.

De T-shirts voor de vrijwilligers worden gesponsord door een modeketen en de hoge school van Hasselt heeft een oproep gedaan voor vrijwilligers alhoewel er op dit moment al 14 aangemeld zijn én we nog 2 weken te gaan hebben!

De banners van HOMESTARS waren binnen 24 uur klaar en het drukwerk binnen de 12.

Alle uitnodigingen zijn inmiddels uitgedeeld via de juiste instanties en her en der hangen affiches op ter aankondiging.

Het lijkt wel of we "tijd" over gaan hebben....alhoewel "tijd" niet meer bestaat voor mij.

Soms heb ik op een vast moment een afspraak maar dat staat los van tijd.

Ik heb een klok die me wijst hoe laat het is zodat ik mijn afspraak niet laat wachten .

Tijd is een indicatie...niet meer dan dat.

"Time=money" mogen ze van mij skippen dat levert alleen maar tijdsdruk én dus stress op!

Het is niet meer waarde-vol....niet meer van deze tijd...

Ik hoor liever "vrije tijd = goud"

Vandaag mag ik nog 2 persberichten schrijven en staan er nog een aantal mails op de planning met name voor Kaapstad.

SHILOH moet geholpen worden...ze staan op punt om uit het gebouw gezet te worden door de overheid....zo zonde én dus ga ik (proberen) mijn netwerk in te schakelen.

Het zou ontzettend jammer zijn als ze moeten verhuizen want dat is niet simpel voor een school als SHILOH. Overheden gaan gewoon "over - heden".....typisch!

En wat met de daklozen en al die honderden volwassen die NU bezig zijn met het behalen van hun middelbaar diploma?

Afgelopen week leek het wel of ik aan een elektriciteitspaal vasthing....zoveel energie!

Het is zalig en ik ben heel dankbaar daarvoor, maar gisteren heb ik mezelf dan toch even "losgekoppeld"...alhoewel de geboorte van het eerste kleinkind van onze goede vrienden ook héél wat HAPPY baby-energie gaf!

Er zijn krachtige skypesessies met Spanje en Africa geweest..

Intense ontmoetingen en er speelt al de hele week een liedje in mijn hoofd én een filmpje voor mijn ogen....

Spéciaal....dat is het minste wat ik ervan kan zeggen. Het wordt goud...als de tijd er vrij voor is!

De website is bijgewerkt met de sponsors én de Afrika lijn van Eufrasia Jewels is vanaf nu ook te koop via HOMESTARS en zo gaat een deel van de omzet naar Afrika, waarvoor dank!

Het systeem voor de betaalkaart is bijna klaar en dan kunnen we ook daar mee aan de slag.

En er worden iedere dag nog meer nieuwe creaties "geboren" zowel in Afrika als hier...

Enfin, volgens mij heb ik binnenkort nog een paar dagen "vrij" voordat de STREET STORE start en daar ga ik gretig goud van maken....goud voor onze community in Africa!

Wil jij me daarmee helpen? Ik zoek entrepeneurs die wat voelen voor co-creatie én daardoor een bijzondere sociale waarde aan hun bedrijf kunnen toevoegen.

Hoe? Tig mogelijkheden! Daar help ik je graag mee.

Een hele fijne "maan-neemt-af-dag" !

Ik kijk alvast uit naar de volgende geboorte...

Liefs,

Gemma


bottom of page