top of page

Heat wave? Just relax and enjoy!


What a week!

The first heat wave is a fact!

Wat een temperaturen....heerlijk!

Natuurlijk was het nét iets aangenamer als het een graad of 5 koeler was maar oké.

Het is wat het is en laten we maar niet ontevreden zijn want in onze goed geisoleerde huizen met allerlei ventilatoren, in sommige gevallen airco's en zwembaden én in de meeste gevallen een diepvriezer vol ijsjes en koele frisdranken....zijn we gezegend met dit weer!

Er zijn veel mensen die deze hitte in een andere situatie moeten zien door te komen, hé!

Het was een week met ups en downs...een volle maan....eb en vloed.....afspraken en meetings én eentje met een vakantiegevoel vanwege het feit dat de scholen ten einde zijn en het bouwverlof voor de deur staat!

Ik pas me aan aan het tempo en de flow van de dag...zonder moeite te doen om het anders te willen.

Er ligt nog wel wat werk te wachten maar ach...zo'n hittegolf vraagt er gewoon om!

Dus het heeft geen zin om "anders" te willen.

Dinsdag had ik een netwerk-bijeenkomst in Antwerpen, linkeroever op de kade met uitzicht op de Schelde! Perfect weertje daarvoor!

Het werd een superavondje...met veel inspirerende madammen aan t woord!

Het thema was media! Dus enerzijds zijn die straffe madammen bijeenkomsten inspiratief en anderzijds een goed moment om met alleen maar dames te netwerken.

Ik voel en zie steeds beter in dat netwerken ook écht onderdeel geworden is van mijn "zijn" niet alleen maar om te ontvangen maar vooral ook om te geven!

Blijkbaar inspireer ik op een of andere wijze altijd wel iemand op zo'n avond tijdens het sharen van mijn dromen!

Als ik dan vraag naar hun droom....gaat het licht branden en de oogjes beginnen te fonkelen...

Heerlijk als ik dan een paar van die gevatte vragen kan stellen waardoor je ziet dat ze erover na gaan denken...dat maakt mijn avond compleet!

Bovendien heb ik mijn vraag en behoefte een paar keer kunnen stellen en ook wat gerichte antwoorden gekregen...ik zat nota bene aan de bron, hé!

De vraag was en is nog steeds, dat ik op zoek ben naar sponsors om 2 zee-containers te financieren. Eentje naar de Congo, voor Fiona én eentje naar Kaapstad voor de communities.

De spullen die verscheept gaan worden, zijn er al...nu het geld nog!

1 container kost 4.000 euro.

Ik wil 2 kleintjes zodat ik de materialen kan opsplitsen naar behoefte.

Er staan naaimachines, keukengerei en kleding klaar!

Iedereen die nog restanten aan potten/pannen (voor in grootkeukens) heeft zitten, mag me contacteren. De nachtcentra zijn hier superblij mee, ze zijn dringend toe aan vervanging!

Iedereen die zijn/haar eurootje wil bijdragen kan dat doen door te storten met als mededeling:

" ZEE-CONTAINERS". Je vind alle gegevens terug op onze website en na je gift ontvang je van ons een uniek HOMESTARS-armbandje!

Donderdagavond was ik wederom op pad...deze keer naar een workshop om selfiedeos te maken.

De place to be was Beveren...niet bij de deur maar soit...2,5 uur heb ik erover gedaan! Waar komen al die trucks vandaan? Zijn wij een TRANSITland geworden? Ik heb nog nooit zoveel vrachtwagens gezien als donderdag! Van Herentals tot Beveren....de héle rechterrijhelft vol!

Dus mocht ik links rijden...leuk!

Ik voelde me, met die temperaturen, het links rijden en de WA's tijdens de rit helemaal in Zuid-Afrika!

Het was een goede informatie avond...leuke workshop én wat een hoop bekende gezichten! Ontzettend leuk om zoveel netwerk tegen te komen...ik genoot ervan!

Eenmaal terug op de snelweg stond ik om 23.00 weer in de file, deze keer Antwerpse ring!

Ze waren het wegdek aan t repareren...was dat net toevallig nodig of zoals was het zoals in Diepenbeek omhoog gekomen vanwege de hitte?

Dus in tegenstelling tot wat ik dacht...duurde deze rit ook bijna 2 uur!

Enfin, het was een goede avond geweest met leuke netwerkcontacten én ik had goede muziek in de auto dus..who cares?

En dan last but not least, ik kon de week afsluiten met een paar mooie voorbeelden van wat het met je doet als je je kanalen volledig openzet!

Wauw...het gaat om liefde én alleen maar liefde...pure liefde!

Het is een Godsgeschenk om in zoveel warmte, liefde en geborgenheid mijn droom te kunnen leven...

De volgende reis is geboekt.

Ik hoef niet meer in een B&B te slapen maar ga lekker in, bij en tussen de mensen leven die betrokken zijn bij HOMESTARS!

Alles wordt geregeld...vanuit pure liefde!

Ik kan niet wachten om te vertrekken....ik ruik de Afrikaanse lucht, hoor de zee en voel de warmte van zoveel ontzettend geweldige mensen!

Het is verlof...én alhoewel ik het heel erg leuk vind om te bloggen, ga ik toch 2 weekjes overslaan!

De volgende is op 27 juli!

Een hele fijne juli-maand en maak er een "jullie-maand" van!

If you want to travel....just do it!

"Travel is the only thing you buy, that makes you richer!"

Enjoy,

Liefs,

Gemma

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heat wave? Just relax and enjoy!

What a week!

The first heat wave is a fact!

What a temperature, just lovely and it’s fantastic!

Obviously it would have been more comfortable had it been a degree or 5 cooler, but ok!

It is what it is, so let us not be dissatisfied. Most of our homes are well insulated and ventilated and in some cases even with added air conditioning and swimming pools as well as some cool drinks and ice in the fridge.

We are blessed by this weather. Many people around the world have to endure high temperatures daily and somehow they survive...

It was a week of ups and downs, full moon... ebb and flow....appointments and meetings and a week with a holiday feel as the schools are almost closed and building holidays are soon a reality.

I am adjusting to the tempo and flow of each day, without trying to influence the direction.

There is still a lot of work waiting for me but aggg...such a heat wave just ask for it!

No reason to do it differently!

Tuesday, I attended a networking meeting in Antwerp, left bank on the dock overlooking the Schelde. Perfect weather for it!

It became a super evening listening to many inspiring ladies. The theme was media! The meeting was both inspirational and valuable from a networking perspective.

I am continuing to realize that networking has become a part of my being, not only to receive, but also to give! It would appear that I always inspire others when I share my dreams on evenings such as this.

I see the light burning and their eyes begin to sparkle when I ask them to share their dreams… I experience pure joy when I can guide the individual by asking poignant questions that they will have to go and think about.

That completes my evening!

After all, I have also used opportunities such as this to ask my own questions and I received targeted answers.

The enduring question is still funding. I need sponsors to finance 2 containers containing goods destined for Congo (for Fiona) and the other destined for Cape Town for the communities there.

The goods are ready, I just need the money to send it. 1 container costs 4000 Euro.

I am splitting the goods according to the needs in Congo and Cape Town, therefore we only need 2 small containers. I’m sending sewing machines, cooking and kitchenware as well as clothing.

Anyone with extra pots and pans (for the kitchen) can contact me. The night shelters are in urgent need of replacing their kitchenware and would really appreciate this.

Anyone who wants to contribute financially can deposit funds with the reference “ZEE-CONTAINERS". You will find all the banking and other details on our website.

We will send all donators a unique HOMESTARS bracelet later this year!

On Thursday evening I was on the road again…this time to a workshop on how to make videos about yourself?

The place to be was Beveren, not very close, it took me 2.5 hours to drive there! Where do all the trucks come from? Did we become a transit country? I have never seen as many trucks as on Thursday!

So I was allowed to drive on the left! I felt like I was in South Africa because of the temperature, driving on the left and the Whats-app messages during the drive!

It was a very good information evening. Nice workshop and many familiar faces! Very nice to have such a great networking opportunity - I enjoyed it!

Once back on the freeway there was another traffic jam at 23:00 this time near to Antwerp.

They were repairing the road surface.

Was that necessary, just by chance or from the heat such as it was in Diepenbeek in the beginning of the week?

So contrary to what I thought, this ride also took almost 2 hours!

In the end, it was a very good evening with nice network contacts and I had good music in the car, so who cares?

Last but not least, I could close the week with a few beautiful examples of what happens to you when you open the channels fully!

Wow….it is all about love, pure love and energy!

It is a God’s gift to be able to live my dream surrounded by so much warmth, love and security….

The next trip to South Africa is booked.

I don’t have to stay at the Bed and Breakfast anymore, but will stay with the people involved with HOMESTARS!

Everything has been arranged out of pure love!

I can’t wait to leave...I already smell the African air, hear the sea and feel the warmth of so many incredibly and wonderful people.

It is leave time now and even though I find it very nice to blog, I will skip 2 weeks.

The next blog will be on 27 July!

Have a wonderful month of July and make it a " you - month”!

If you want to travel, just do it!

"Travel is the only thing you buy, that makes you richer!"

Love,

Gemma


bottom of page