top of page

Trés chic.

Dat was het zeker...gisteren op het 10de luxury Lifestyle Event dat tot en met vandaag doorgaat in het ontzettend mooie Bokrijk.

Stiekem ben ik trots op wat Limburg te bieden heeft...met 31 graden op de thermometer geef ik graag toe dat ons landje meer te bieden heeft dan alleen maar crisis hier en crisis daar....

Als ik het nieuws opzet, wordt ik triest. Ga ik naar buiten en geef ik al mijn zintuigen de vrije loop...wordt ik blij.

Gisteren was één van die momenten waarbij ik graag even stil sta.

Zowel qua natuur als qua aanbod was het bij benadering de perfecte dag voor Trés Chic.

Wat heb ik genoten van al de overdreven Luxury lifestyles die er aanwezig waren. Het is prachtig om te zien ondanks het niet meteen voor onze levensstijl is weggelegd. Maar voor de iets welvarende onder ons...the place to be!

Brands waarvan ik nog nooit gehoord heb....een heerlijke mannenparfum die rechtstreeks uit Parijs zijn intrede deed....Koel en warmt installaties om U tegen te zeggen.....Tesla.....Jaguar.....een knalrode porche met spoiler...en nog zoveel meer mooie, luxe, trendy en exclusieve spullen, ik was onder de indruk van zoveel moois!

Maar het meest was ik onder de indruk van de sixties op Bokrijk.

Het waren het twee vliegen in één klap!

De meest trendy en actuele producten in contrast met die 6-ties.

Geweldig om een blik te werpen naar een halve eeuw geleden. Ik herinnerde me de hot items van toen alsof het gisteren was...

I love retro...even more then the trendy stuff. Het geeft me het gevoel terug van die tijd waarin alles nog kon en mocht, waarin er niet zoveel gevaren uitvergroot werden, tijden waarin je vaker buiten dan binnen was....

Het deed me even wegdromen naar die kindertijd en ik genoot...

Vanochtend werd ik echter gelijk met de harde realiteit geconfronteerd toen ik een oproep zag van Nikki, zij is de stuwende kracht achter de community in Kaapstad waar we mee partneren. Ze deed een oproep. Een oproep voor reiswiegjes en babykleertjes.

Het is schrijnend om te lezen dat de net bevallen moeders , hun baby’s in een plastic zak mee naar huis moeten nemen. Anno 2015.

Ik zet haar oproep verder en ben op zoek naar mensen die ons project mee willen steunen. Wie helpt er mee om een container verscheept te krijgen? Als je netwerk hebt in die richting of als je financieel wil bijdragen aan die 2000 euro die nodig is voor de container te laten verschepen, zijn niet alleen wij maar vooral de jonge moeders uit Skandaalkamp jullie enorm dankbaar. Alle reiswiegjes, groot, klein, nieuw of tweedehands alsook babykleertjes en overige nodige babyspulletjes zijn erg welkom en kunnen nog in de container mee naar het Zuiden. Je mag me ten alle tijden inboxen.

Marie heeft pech...de komende 9 weken kan ze niet aanwezig zijn in het Craft Center. Haar zus is erg pijnlijk gevallen en kan nu niet voor haar gezin zorgen. Marie neemt over! Zo simpel is dat in die culturen. Geen voorziene thuiszorg zorgt ervoor dat hier geen twee woorden over vuil gemaakt worden. Gewoon doen én graag doen. Heerlijk om die sterke sociale banden te voelen, lastig voor de productie...maar er is maar één goede en juiste keuze: humaniteit.

De weken vliegen voorbij...de lente is in aantocht in Z-Afrika en de flora bloomt! De lente is één van de mooiste seizoenen als alles terug in volle bloei komt, prachtig! Vooral de bloemen op het fynbos!

Het Kaapse florarijk is van de zes florarijken op aarde, het is de kleinste maar tegelijkertijd ook de rijkste.

Dat het lente wordt en God hen zoveel mooie natuur schenkt, stemt de Kapenaars blij.

Ze verheugen zich op de warmte die gaat komen..

Ik heb afgelopen maanden met regelmaat versteld gestaan tijdens onze skypesessies.

Hoe niet alleen de daklozen en de mensen uit de community maar ook de gewone burgers de winter doorkomen zonder verwarming, kachel of eender welke andere warmtebron, is mij een raadsel.

Er waren momenten tegen het vriespunt. Sneeuw in de Bergen en windstormen met veel regen.

Ik verheug me...

Ik verheug me om binnenkort die pracht en praal te mogen bewonderen.

Ik verheug me nog meer op de dagen dat ik in de community en het Craft Center zal zijn.

Ik verheug me ontzettend op de kick-off van het nieuwe trainingsprogramma in het nachtcentrum.

Niet alleen Didier zal stralen maar ook de eerste officiele groep daklozen die getraind worden ter plekke en na afronding van de modules een erkend diploma op zak hebben en zo de belangrijkste stap richting zelfredzaamheid kunnen zetten!

En er zijn nog veel meer momenten waarop ik me verheug....

I shall never forget that one day what changed my life and the life’s of so many others...never expected but it’s so true and I’m so grateful.

Soon, very soon...

Liefs,

Gemma


bottom of page