top of page

De 5de D

Vandaag start een nieuwe werkweek.

De laatste voor mijn volgende reis.

Dat het weer een speciale gaat worden staat vast want dat is het nu al en dan ben ik nog maar aan t voorbereiden...

Ik denk dat iedere reis voor mij naar Zuid-Afrika bijzonder zal zijn.

Mijn voelsprieten vangen alle spiritualiteit op die uitstraalt vanuit de moederstad.

De Tafelberg, Lions head, de twaalf apostelen, signal Hill...

Mmmmmm....nog heel even.

Ik krijg kippenvel bij het idee dat ik er binnenkort weer ben.

Dit gevoel gaat nooit meer weg!

Waarom Afrika, vroeg ik me destijds af toen mijn droom helder werd.

Ik had er toen géén verklaring voor. Nu heb ik er zoveel!

Hoe prachtig is het toch?

Het Craft Center project loopt nog niet zoals ik het had verwacht.

Dat alle begin moeilijk is, wéét ik maar de tegenslag die blijft komen bij deze opstart, lijkt te blijven duren.

Toch moeten we doorzetten want daar komt het nu op aan.

Zoals dikwijls met projecten of met dingen die je graag wil realiseren, lukken die eerste 4 D’s nog wel...

  • Denken

  • Dromen

  • Durven

  • Doen

Maar die vijfde:

Doorzetten....is altijd de moeilijkste en tevens meest noodzakelijkste!

We zijn snel geneigd om als iets niet lukt, te stoppen of andere wegen in te slaan.

Maar ik wil doorzetten, doorzetten omdat ik vertrouwen heb in de mensen erachter. Vertrouwen heb in het project én vooral vertrouwen heb in het feit dat het op mijn pad is gekomen én waarvan ik weet dat het goed is.

De tijd is altijd op tijd...nooit te vroeg, nooit te laat...dus hopsa, onszelf aan de kant zettend, kan ik heel binnenkort meekijken, meedenken en mee helpen met dat duwtje. Het duwtje van vertrouwen, van hoop én geloof, een duwtje met liefde gegeven.

Mijn agenda staat vol, vol met leuke afspraken en deze keer ook aardig vol met toeristische bezigheden. De afgelopen keren waren intensief met het uitzoeken, netwerken en opstarten van de verschillende projecten.

Nu dat loopt, is het tijd voor een betere balans.

Een balans tussen vakantie, werken en schrijven.

Als ik naar mijn agenda kijk, is er voor dat laatste niet zo heel veel ruimte overdag meer, dus als dat gebeurd dan zal het zijn op de momenten dat ik niet kan slapen.

Als ik wakker lig van opwinding, denk ik!

Ondertussen lopen er hier ook een aantal dingen gewoon door.

De Music for Life actie op Studio Brussel is zo ontzettend leuk!

Op het laatste nippertje is dat nog goed gekomen. Na de inschrijving en de goedkeuring had ik geen mails meer ontvangen en ik kreeg ook geen reactie.

Tot er een vriendelijke dame van Studio Brussel me belde met de vraag of ik eens in de spam wou kijken...en ja hoor...daar zaten de gemiste mails.

Geen probleem, zei ze. Ik ga zorgen dat HOMESTARS nog op tijd in de lijst staat zodat er ook voor jullie goed doel acties opgezet kunnen worden! Super!

Zo dankbaar voor dit en deze dame die haar werk blijkbaar graag en dus goed doet!

Hoe alert en meedenkend! Dank je wel daarvoor!

Iedereen kan een actie op touw zetten met zijn vereniging, school, klas, bedrijf, collega’s, vrienden, buren, familie of gewoon alleen.

Bedenk iets leuks en ga naar de website:

http://musicforlife.stubru.be

zoek in de lijst HOMESTARS en meldt je aan!

De actie die je doet moet lopen tussen 23/11 en 24/12.

Je hebt dus alle tijd om er iets leuks van te maken en het goed voor te bereiden.

Het mooiste zou zijn als er iets creatiefs gedaan wordt wat ten gunste van HOMESTARS verkocht wordt en dan denk ik aan het breien van mutsen, het bakken van pannenkoeken, het organiseren van een wandeltocht, een loopwedstrijd of het organiseren van een pizzafestijn...of....er zijn zoveel meer keitoffe acties te bedenken!

Uiteraard wil ik heel graag meedenken en helpen om van jouw actie iets moois te maken! Ik kijk er naar uit zelfs!

Of als ik iets mee kan brengen uit Afrika wat je nodig hebt voor deze actie....laat het me weten en als het haalbaar is, graag!

Het door jouw ingezamelde geld tijdens deze actie wordt dan via de Koning Boudewijnstichting doorgestort.

Op voorhand ben ik iedereen dankbaar...wat de uitkomst ook moge zijn! Dank je wel!

Afgelopen weken zijn druk geweest met het aanvragen van allerlei subsidiemogelijkheden.

Geen kattenpis, zoals ze zeggen maar ja...heel begrijpelijk.

Er moet voldoende inzicht zijn in de werkwijze van je organisatie en je moet de garantie kunnen bieden dat het geld ook bij de juiste mensen terecht komt, hé! Logisch!

Er lopen nog een paar interviews.

Eentje in België en eentje héél binnenkort in Zuid-Afrika!

Zo spannend wat dat teweeg gaat brengen...

Er is een schriftelijke aanvraag weg voor de volgende Street Store in België en dat wordt Leuven! Duimen dat we goedkeuring krijgen zodat we daar mee verder kunnen gaan want die dag in Hasselt was zo speciaal! Wellicht gaan we hem zelf koppelen aan de Music for Life actie! Dit moet nog even in een jasje gegoten worden maar dat komt goed!

Als je je wil aanmelden als vrijwilliger of gewoon op een andere manier dit event wil ondersteunen, ben je van harte welkom!

Zo meteen heb ik de eerste en gelijk laatste afspraak van deze week in mijn agenda staan en vanaf dan.....totale voorbereiding richting mijn “moederstad”!

Ik wens je een week van:

denken, dromen, durven & doen maar vooral een week van blijven doorzetten!

Liefs,

Gemma


bottom of page