top of page

Wat is de perfectie?

Wellicht voor iedereen anders, andere verwachtingen, andere normen, andere waarden…

Ik heb het gevoel dat ik in deze staat verkeer.

Na 4 weken intens léven, het volgen van mijn pad en door het uitvoeren van mijn missie, voelt het aan als de “perfectie”. Wauw, wat een zegen!

Er is zoveel gebeurd, ik heb zoveel gedaan, zoveel beleefd, zoveel gezien…gevoeld, geproefd en geroken…

Zuid-Afrika, met name Kaapstad is mét zekerheid het land en de plaats van en voor mijn dromen!

Het was een erg goede week met diverse meetings én stevige stappen richting toekomst.

Afgelopen vrijdag ging ik op pad met mijn Afrikaanse sussie Yo.

We hebben een project bezocht waar afvalpapier wordt verwerkt tot de meest prachtige producten.

Ik was onder de indruk…zoveel puurheid als het product uitstraalt, zoveel puurheid komt er uit de mensen die er werken. Het is een prachtvoorbeeld van sociaal ondernemerschap, wauw! I’m impressed.

Jonge ondernemers die weten wat sustainebility betekent in operationele zin.

Ik kan en wil niet anders dan dit project opvolgen en zoveel mogelijk steunen.

Waar er nu 15 mensen in dienst zijn uit achtergebleven wijken, kunnen er minstens op korte termijn 50 of misschien wel 100 werken.

Passie voor onze natuur, de liefde voor mensen én gedreven ondernemerschap…

Het is er boem op, precies waar ik naar op zoek ben!

Zo’n dag met mijn sussie gaat natuurlijk over veel meer dan projecten.

Samen uren kletsen en lachen, samen spiritueel groeien en sharen.

“Connecting the dots”…and again and again…wow.

We zijn samen zo sterk in het lezen, ontcijferen, begrijpen en volgen van signalen dat het met momenten gewoon scary is.

Niets gebeurd zomaar en er gebeuren weer allerlei dingen die onbegrijpelijk interessant zijn. Te lang om in een blog te vermelden maar het komt in mijn boek.

Mijn volgende reis werd duidelijk…ik heb de juiste plek gevonden om mijn boek te eindigen.

Alles staat klaar: het bankje, de zee, het strand, de natuur en niemand om me heen.

Het is de perfecte plaats om mijn boek af te ronden. De komende drie maanden wéét ik dus wat te doen want er moet nog veel geschreven worden voordat ik het daar op die locatie kan afronden.

Een nieuwe droom in mijn droom en ik wéét dat als ik denk, droom, durf, doe en vooral doorzet….mijn boek klaar zal zijn na mijn volgende trip!

Gisteren zijn we opnieuw op pad geweest, deze keer met z’n vieren: de zusjes en de dochters!

Wat een geweldig interessante dag, op zoek naar de dots én we hebben ze niet alleen gevonden maar ook nog de hoe is erg spectaculair.

Het werd een heerlijke dag: lunch op een 5 “sterren” ranche en daarna high tea op een lieflijke plaats waar het léven stil stond, een oneindige plek om te genieten, te voelen en gewoon te zijn….

De connectie tussen de eigenaar en mij was krachtig én hij nodigt me uit om in Januari samen te kijken naar nieuwe, unieke handgemaakte producten voor in zijn giftshop.

Niet om money te maken…maar om minderbedeelden een inkomen te bezorgen.

De producten uit Madagascar trekken uiteraard mijn aandacht.

Madagascar komt komt steeds vaker voor in mijn beeld, net zoals zoveel andere signalen.

Onderweg nog even instinctief stoppen om bevestigen op te snuiven en plaatjes te schieten, kwestie van mijn memorie up to date te houden hetgeen nodig is om mijn boek te schrijven.

Indrukwekkend hoe stap voor stap, precies op tijd alles op mijn pad verschijnt…

Vandaag is mijn laatste héle dag.

Morgen vlieg ik terug naar de andere kant….én dat ik het moeilijk ga hebben, is nu al voelbaar maar ik laat me vandaag nog niet meeslepen in emoties die morgen pas aan de orde zijn. Morgen krijgen ze de vrije loop want ik wil ze niet in mijn lichaam, die tijd is voorbij.

De zon schijnt…de vogels fluiten….de school hier tegenover is weer gestart na een weekje “voorjaars-vakantie” en mijn duifjes groeien als kool…

Perfecte maan-dag!

Liefs,

Gemma


bottom of page