top of page

The valley of abundance

The valley of abundance, deze vallei loopt van Franschoek tot Wellington.

Het is een prachtige gebied waar ik al eerder in Januari geweest ben met Fiona.

Plots dook deze streek gisterenavond weer op in een berichtje.

Ik vermoedde gelijk dat het niet “per toeval” was én ja hoor, na een beetje “puzzelen” en rondvragen, blijkt er een message voor HOMESTARS in te zitten.

Wat ben ik Belinda dankbaar. Dankbaar dat ze me dat berichtje stuurden.

Wat ben ik Fiona dankbaar. Dankbaar dat ze me begin dit jaar al meenam naar de streek.

Het is al zeker een week of drie geleden dat ik Belinda, via Whatsapp, gesproken hadden.

Er stond een meeting gepland in Kaapstad, maar die ging niet door.

Omdat onze agenda’s het niet toelieten om elkaar te ontmoeten op de juiste tijdstippen, besloten we onze tweede ontmoeting uit te stellen tot mijn volgende bezoek aan de Kaap.

Ik wist dat ze druk bezig was om te verhuizen en dat ze ook een missie heeft.

Er kwam maar geen schot in de zaak de laatste maanden. Haar huis werd maar niet verkocht en daardoor bleef haar droom….een droom.

Tot ze me gisteren vertelde dat het gelukt was, het huis is verkocht en een nieuwe locatie werd gevonden: The valley of abundance!

Voor haar een berichtje wat gewoon opkwam in haar gedachten, maar voor mij een bericht met bijzondere betekenis. Het werd een speciale boodschap waardoor ik een aantal dots opnieuw kan connecten met elkaar!

De vallei en de precieze plaats waar Belinda gaat wonen zijn 2 dots in mijn verhaal.

In bed deed ik nog wat leeswerk en een uurtje later klapte ik mijn laptop dicht en kwam er een grote glimlach…hoe heerlijk is dit? Ik zie de toekomst….dacht ik. Ben ik nu een échte visionair?

Wauw…wat kan ik daar van genieten en wauw….wat een energie geeft dat als je ziet dat die puzzelstukjes dichter naar de open plaatsen beginnen te schuiven.

Het is één groot verhaal zonder einde….

“Abundance”, of in onze taal : “overvloed” is ook het juiste woord voor hoe ik me soms voel en dat komt door de enorme positieve energie die mijn kant uit stroomt, waarvoor ik ontzettend dankbaar ben.

Ondertussen weet ik dat dit oneindig is, dit niet stopt…

Ik heb deze manier van denken zelf in de hand en langzaam aan wordt ik er een expert in waardoor de positieve energie blijft stromen, het enige wat ik moet doen is afstemmen op de juiste frequentie en actie nemen wanneer nodig.

Enfin, deze week staan er ook een paar belangrijke en aardse nu-dingen op de agenda.

Zo moeten data vastgelegd worden voor het volgende ondernemers events én we willen de Street Store in Leuven zo snel mogelijk laten doorgaan en het is de vraag of en hoe snel dat orde zal zijn. …even afwachten dus.

Er is een interview gepubliceerd in Kaapstadmagazine en binnenkort verschijnt er ook een interview in een blaadje van bij ons.

Zodra dit uitgegeven is, zal ik het ook op FB plaatsen zodat je, in grote lijnen, mijn “droom-verhaal” kunt lezen.

Dan ben ik aan het uitzoeken of we een aantal artikelen, gemaakt in het Zuiden, kunnen verkopen in BE en NL.

Een leuke klus, want er komt heel wat bij kijken: prijscalculaties, transportkosten, vervoer, afnemers….maar het is leuk om uit te zoeken en als we daardoor een aantal sociale ondernemers in het Zuiden, een flinke boost kunnen geven, is ons doel bereikt.

Er zitten héle goede en leuke artikelen tussen…dus als je iemand weet of als je zelf geïnteresseerd bent in producten uit het Zuiden, laat het me weten.

Er zijn tig mogelijkheden om aan co-creatie te doen en zo ontstaan er alleen maar win-win situaties.

Met onze handen in elkaar kunnen we het verschil maken voor veel mensen in het Zuiden.

Didier heeft Hazel officieel voorgesteld als tweede facilitator voor HOMESTARS en zij krijgt zo snel mogelijk de opleiding . Zo kan ze samen met Didier de daklozen in het nachtcentrum gaan trainen.

Dit is weer een stap vooruit gedacht richting toekomst want Hazel heeft de skills om met ondernemers rond de tafel te gaan zitten, hetgeen nodig is op middellange termijn.

Het lied voor HOMESTARS krijgt vorm. Ik kan de melodie nu al dromen want iedere dag luister ik wel een keer of 3 naar de ontzettend mooie pianomuziek die Rozanne heeft ingespeeld. Nog even de quote afwachten en dan kunnen we de CD opnemen. Links en rechts zijn er al mensen die hiervoor een bijdrage gedoneerd hebben en als je ook interesse hebt om een stukje “muziek” te betalen…dat kan!

Je naam wordt dan ook vermeld op de CD en op de website van Rozanne en HOMESTARS.

Bovendien is het ook fiscaal aftrekbaar vanaf 40€.

Afgelopen week was ook een “ziek zijn” week.

Een ziekte week in “abundance”!

Wat is het lang geleden dat ik zo de griep had, met alles erop en eraan!

De bronchitis begint nu te krimpen maar in plaats daarvan is sinusitis opgedoken.

Vervelend maar het geeft me ook gelijk de mogelijkheid om te rusten en alle opgedane indrukken van de afgelopen weken, te laten “landen”.

Mijn gedachten krijgen zo, af-en-toe, de vrije loop en dat is altijd zalig!

Soms komt alles in overvloed…..emoties, geluk, verdriet, ziekte, pijn, angst, vreugde…..maar juist omdat het in “abundance” komt, is het spéciaal en zijn het momenten om bij stil te staan.

Gewoon even stil zijn en genieten van alle overvloed……

Met de zon in abundance….wens ik jullie een heerlijke maandag-avond!

Liefs,

Gemma


bottom of page