top of page

Cocon

We herkennen het allemaal wel, de periode dat je in een cocon leeft, niet wetende hoe je vooruit komt, niet wetende hoe je een bepaalde situatie los kunt laten of gewoon de tijd die je uitzit als je je niet lekker voelt….

Het is een proces! Een proces dat bij die cocon hoort, bij jou hoort.

Zes lange weken zat ik erin én afgelopen donderdag voelde ik dat de cocon gebarsten is, klaar met die transformatie en ik mag eruit!

Het is niet meer hetzelfde als voorheen maar dat is ook niet nodig.

Ieder proces, iedere cocon is bedoeld om te ontwikkelen, stil te staan, te accepteren, los te laten, te groeien…..

Deze 2 daagse citytrip in Amsterdam, samen met Fer, komt dan ook precies op tijd om die cocon-periode af te sluiten.

Niet te vroeg, niet te laat….precies op tijd.

De meest spéciale momenten van afgelopen week:

  1. We ontvingen een dikke envelop!

De Salvatoriaanse hulpactie stuurde mij de nieuwsbrief met daarin mijn interview welke ik gaf in juli. Wauw!

Deze v.z.w heeft als doel: het ondersteunen van projecten van missionarissen en ontwikkelingswerkers in landen in ontwikkeling zoals Afrika, Azië en midden en Zuid-Amerika.

Hierdoor krijgt ons project een flinke boost. Dank je wel Salvator!

Heb jij kleding die nog in goede staat is maar waar je afscheid van wil nemen, doneer deze dan in de daarvoor bedoelde containers van Salvatorhulp.

Je herkent deze containers aan de stikker van Salvatorhulp én je weet hiervan zeker dat de opbrengsten of de kleding zelf goed terecht komt.

  1. “Advies van een boom” ontvangen via Facebook als reminder!

Een schooljuf van vroeger, heel lang geleden in de kleuterklas, postte een spreuk over een boom. Niet zomaar een spreuk maar het advies van een boom.

Dit advies kun je terugvinden op mijn tijdlijn.

Deze boodschap bracht me terug naar begin oktober, in Zuid-Afrika.

Ik maakte toen kennis met een prachtige boom!

Een héle unieke boom want ik heb al veel bomen gezien en geknuffeld in mijn leven maar deze…wow!

Yolanda was bij me, we zaten buiten op een muurtje bij een klein bedrijfje, in de middle of nowhere, te wachten op de factuur die gemaakt moest worden…

We keken op een prachtige boom, zo groot, zo krachtig…

De magie van die boom trok ons aan, we stonden op en liepen dichterbij.

Samen hebben we die boom geknuffeld en voelde ons enorm gesterkt door hetgeen we voelde en zagen.

Het was een kippenvel moment én een moment om mijn leven lang te koesteren.

De magie en signalen van bovenaf waren duidelijk aanwezig.

Het was machtig en prachtig tegelijk.

De foto van die boom deel ik graag met jullie.

Juf Hilda, “ het advies van een boom” is zo waar en een boom is zo krachtig dat ik iedereen uitnodig om eens een boom te omarmen, het klinkt misschien een beetje raar maar het geeft ook nog eens energie, kracht, liefde en bescherming.

  1. Amsterdam

…de hoofdstad van Nederland; het land van Oranje, het land van tulpen, kroketten, klompen en kaas…

Ook het land van regen, wind en gezelligheid….veel variatie deze twee dagen.

We kwamen voor het lichtfestival maar hebben genoten van de storm, de regen en een koude, kale en aan gewasemde boot.

Het licht hebben we niet gezien maar ach, de kroketten , de tulpen, de klompen, de kaas en de oranje tinten maakten veel goed.

Deze uitstap is een afsluiter van mijn 6 weken retraite en ik ben weer ontpopt uit mijn cocon, klaar om de volgende stappen te zetten zodat ik verder kan met mijn droom!

Zit jij in nu in je cocon?

Geen zorgen….het is een proces en hoort bij hetgeen je nu doet!

Een laatste cocon-groet uit Amsterdam!

Tot volgende maan-dag!

Liefs, Gemma


bottom of page