top of page

DANKwoord

Terwijl het buiten aanvoelt als lente, twinkelt de Kerstboom vrolijk in de huiskamer.

Op teenslippers voorzie ik mijn gasten van eten en drinken.

Gisteren was de hele familie bij ons op bezoek en daar maken we, traditiegetrouw een gezellig lange dag van. Het zijn dankbare en bijzondere dagen wanneer je iedereen om je heen te hebt.

Ondanks dat ik graag in het nu leef, dwaalden mijn gedachten toch met regelmaat, 365 dagen vooruit.

Zo zal het volgend jaar ook zijn, dacht ik.

Op teenslippers én een dun jurkje Kerstmis vieren, is nog een droom die ik al van kinds af aan heb.

Geen witte Kerst met sneeuw of -10, nee, de zon, het strand én liefst iets boven de 26°, hoe leuk zou dat zijn?

Alles wat je graag wil, moet je eens gedaan hebben en voor een langere periode in Zuid-Afrika verblijven rond de Kerst- en Nieuwjaarsperiode is dan ook gelijk mijn persoonlijk doel voor 2016.

Als tegengewicht heb ik met de nefroloog afgesproken, enfin eigenlijk heeft hij dat met mij gedaan, dat ik voor eind 2016, de volgende en laatste 10 kg ga afvallen.

Door het eerdere gewichtsverlies, het meer bewegen, de andere omstandigheden én de betere gezonde, verse voeding, zit ik nog steeds in een goede positie voor wat betreft de PKD.

Dit is zeer goed nieuws want er zijn veel mensen met gelijke polycistische nieren en lever, die fysiek veel minder kunnen als ik, die met regelmaat flink moeten inleveren én God-zij-dank heb ik de juiste balans gevonden om dit onder controle te houden.

Niet altijd makkelijk en soms pak ik er ook nog wel eens naast, maar dat zijn de lessen die geleerd dienen te worden, hé!

Doorzetten is mijn motto.

Dromen, denken, durven, doen én doorzetten.

Dat laatste blijft maar terug komen in ieders leven, wat je ook doet en wie je ook bent!

Als je daarna het resultaat ziet en voelt…. voilà dan je kunt weer van vooraf aan beginnen: dromen, denken, durven, doen…en doorzetten!

In alle opzichten….That’s life!

Deze week is het tijd om wat gegevens op te schonen.

Zo’n laptop is ideaal.

Je tokkelt maar door, drukt op de knop, bewaart en voor je het weet zit je laptop propvol.

Eind van het jaar is altijd een goed moment om schoon schip te maken.

Wie start er niet graag met een schone lei?

Stiekem kruipt er wel wat tijd in maar het is het waard.

Ik hou sowieso niet van chaos, niet in mijn hoofd, niet in mijn huis en dus ook niet in mijn laptop.

Het werkt voor mij veel fijner als alles clean en opgeruimd is.

Ik wil zeker niet hoeven zoeken naar iets wat ik nodig heb maar ja….dan moet je af-en-toe eens goed opruimen, hé!

In Z-Afrika is het deze weken ook rustig, de opleidingen liggen even stil en het leven gaat er, net zoals hier, gewoon door.

Iedereen probeert op zijn of haar manier te genieten van de eindejaarsfeesten.

Bij de ene lukt dat al met wat meer luxe dan bij de andere, ook net zoals hier.

De verschillen zijn groter maar de essentie blijft gelijk.

In deze periode is er veel aandacht voor de medemens die het met veel minder moeten doen.

Zo krijgen zij automatisch wat extra aandacht want het is tenslotte Kerstmis en nIeuwjaar voor iedereen, hé!

Al vaker heb ik verteld over signalen ontvangen, zien, voelen en ervaren.

Vorige week kreeg ik precies door wat 2016 voor HOMESTARS in petto heeft.

Het is ongelooflijk maar ik was niet thuis toen die boodschap, dat signaal bij me binnen kwam.

Ik repte me naar huis, nam een kop koffie en begon te tekenen.

Na 20 minuten praten en tekenen, heb ik de doelstelling voor 2016, voor HOMESTARS glashelder, sterker nog: ik kan het gewoon zien!

Ik zie waar de mogelijkheden zitten en ik zie wat de volgende stappen zijn.

Het is knap hoe het één met het ander verbonden is.

En het verbaasd me nog keer op keer dat het zo ook écht werkt.

Niet tegenpruttelen, niet teveel nadenken maar de signalen volgen en luisteren naar wat komt.

Het geeft me een lach van oor tot oor.

Een gevoel van warmte overspoelt me en hoppa, de energie krijgt een boost van hier tot Tokio of in mijn geval beter Kaapstad! Haha

Deze week wil ik de blog graag gebruiken om iedereen vanuit mijn hart bedanken.

In eerste plaats ben ik Ferry en mijn zonen diep dankbaar.

Zonder hun support zou ik nu niet zijn wie ik ben.

Dankzij onze vrienden hier thuis maar zeker ook dankzij al mijn kennissen, vrienden en ondertussen mijn familie in Zuid-Afrika : dank jullie wel!

Voor mij zijn jullie de ST*R in HOMESTARS!

Het is door de kracht van steun en support dat we zoveel daklozen en minderbedeelden kunnen helpen.

Deze mensen krijgen daardoor die hoop en dat vertrouwen terug wat ook voor hen het leven weer mooi en de moeite maakt.

We geven hen het nodige licht en de warmte die ze vaak al tientallen jaren niet meer ervaren hebben.

Lieve mensen, het is een korte blog maar met een erg oprechte boodschap:

Dank-jullie-wel!

Leef je leven zoals het bedoeld is, geniet van je “zijn” en gebruik alle licht en warmte van binnenuit en laat het aanwakkeren door de signalen en de mensen om je heen!

Hele fijne jaarwisseling:

Laat de bubbels rijkelijk vloeien, geniet van het vuurwerk met zijn véle sterretjes en sta even stil bij het mooie van het leven….

PROOST!

Wat een prachtige én laatste “volle MAAN van het jaar” hebben we zomaar gekregen

en daar sluit ik graag de laatste maandag van dit bijzondere jaar mee af.

Liefs,

Gemma


bottom of page