top of page

DON't STOP L VING

22 uur later…..mijn Moederstad!

Wow, het is verdomd ver maar het is zo de moeite!

Zelfs al zou ik er de dubbele tijd voor nodig hebben, buiten alle mensen die ik weer ga ontmoeten, buiten alle goede dingen die er gebeuren met HOMESTARS en de daklozen, buiten het fantastisch welkom gevoel wat me geboden wordt, ben ik steeds weer enorm bevangen door de prachtige natuur.

Ongerept, pure geuren en kleuren, diepe intense zonnestralen, lachende mensen én de ritmische zuiderse muziek openen mijn kleine hartje helemaal!

Iedereen heeft zo wel zijn eigen “hemel-op-aarde” plaatsje.

Wel, dit is die van mij!

De komende weken blijf ik gewoon bloggen op maandag, uitzonderlijk deze week, ivm de vlucht op maandagavond, heb ik het deze week verschoven naar vandaag.

Ik probeer de weken samen te vatten, de hoogtepunten met jullie te delen en wat ik nog meer belangrijk vind, is dat ik alle signalen ga proberen te delen.

Het is een openbaring om “anders” in het leven te staan. `

Te voelen, te zien en te ervaren wat er om je heen gebeurd en hoe erg het bepalend is voor het pad wat je bewandeld.

Tot maandag ben ik “vrij” om te aclimatiseren, het is hier hartje zomer en de ergste droogte ooit heerst in het Zuiden van Afrika.

Twee hittegolven achter elkaar met zeer hoge Afrikaanse temperaturen baren de mensen zorgen.

Er wordt gebeden om regen én ik bid mee. Het is nodig voor mens, dier en natuur.

Alles komt precies op tijd en het ziet er naar uit dat het of vanavond of morgen gaat regenen en wat ik ooit leerde bij IKEA, doe ik hier nu graag opnieuw: de regendans!

De regendans werd in het leven geroepen om de dag mee te beginnen , vooral omdat de retailers in Europa het van “regenweer” moeten hebben. Slechte dagen betekent goede omzet.

Hier is het niet anders, geen regen betekent niet alleen dat er groot risico is op een tekort aan watervoorziening ,omdat de dammen droog zijn maar ook zijn er inmiddels al verschillende branden geweest waardoor bijvoorbeeld de druivenoogst in en om Stellenbosch verloren is gegaan. Dit is een groot verlies voor de wijnindustrie.

Ook de dieren hebben enorm te lijden en er is momenteel een waterrestrictie.

Hier gaat het niet om directe omzet maar om levensbelang.

Dus ik dans hier nog harder dan in t verleden! J

Korte blog deze week met maar één reden: ik wil genieten van mijn vrije dagen!

Het signaal van vandaag is duidelijk:

DON’t STOP L VING!

Wat je er ook van maken wil, met een O of een I….beide zijn perfect!

Veel liefs,

Tot MAAN-dag!

Gemma


bottom of page