top of page

De next GATE is OPEN!

De next GATE is OPEN!

Nog nooit was ik op zo’n mooie plek met Valentijn.

Ver van huis maar heel dicht bij mijn tweede thuis, wat een prachtige locatie om het weekend door te brengen.

Het voelde als een verademing en een heel bijzonder moment om deze Gate te openen en de weg voor ook fysiek voor me te zien liggen.

Na ruim 5 km kwam ik aan op de eindbestemming, een prachtige klein huisje met een gigantisch dek, uitkijkend over de prachtige oceaan, de Tafelberg en het achterland.

2x zonsopgang, 2x zonsondergang en 4x een andere ervaring deden me rillen van geluk.

Traantjes…zo ontzettend mooi en dankbaar om dit te mogen “zien-ruiken & ervaren”.

Ik zou weken kunnen spenderen aan deze verzichten over de Atlantische Oceaan…

Ik zou maanden kunnen spenderen naar het kijken van de Tafelberg, in al zijn pracht en praal, de kleuren en het bijhorend tafelkleed dat regelmatig over de tafel valt alsof de tafel gedekt wordt voor haar vele gasten.

Evenveel tijd zou ik door kunnen brengen met het staren naar de maan en haar sterrenhemel, zo mooi, wauw!

De zon liet zich zondag lekker gaan met het gevolg dat ik zonder het goed te beseffen, verbrand ben, het ging hard boven op de berg. De wind maakte het heel aangenaam maar verrassend.

Vandaag zal ik smeren om de brandwonden te verzachten en ik heb het er graag voor over!

Het was een intense week.

De bezoeken aan de nachtcentra deden me zweven van geluk.

Op dinsdag ontmoette ik in Kraaifontein, de voltallige groep die getraind is door HOMESTARS.

Ik wou hen graag persoonlijk ontmoeten maar vooral ook met hen delen wat de volgende stappen zijn. Kraaifontein blijft in mijn geheugen staan. Wat een aangename sfeer, wat een leuke medewerkers en wat een topper van een manager.

Zijn gastgerichtheid is immens. Wat een zegen om te zien hoe ze van hun cliënten gasten maken, amazing!

Na de meeting mocht ik de lunch van de dag uitscheppen.

Een stoofpotje van stoofvlees en aardappelen, een zeer ontroerd moment voor mij.

Tijdens mijn vorige baan bij IKEA deed ik dit wel vaker maar dit was zoveel anders.

Het raakte me diep terwijl ik zag hoe dankbaar deze daklozen in de rij stonden met hun bordje.

Ik schepte het eten vol liefde voor hen op en dit is letterlijk om hun honger te stillen, wauw!

Wat zijn wij dan toch gelukzakken…

Later in de week had ik nog verschillende afspraken waaronder die met het team van het Headoffice in de stad.

Na een goede meeting waar al mijn gekke ideeën op de tafel belanden, besloten we er samen voor te gaan en met alle acties die ik nu aan t opzetten ben, gaat we samen bouwen aan een mooie toekomst voor vele daklozen.

Nu de eerste ideeën zijn uitgewisseld en heb ik bewust heel fysiek voor hen de “gate” afgelopen zondag geopend. Ook dat was een heel persoonlijk en bijzonder moment!

Laat nu alle plannen maar wat sudderen en verder garen en alles zal precies op tijd klaar zijn en net zoals altijd, mooi in de plooi vallen.

Deze week een beetje bekomen van deze, letterlijk duizelingwekkende week en ik hoop dat mijn “duizeligheid” wat over is tegen het eind van de week want dan staan de volgende bezoeken op de agenda.

In de tussentijd blijf ik achter de schermen een en ander voorbereiden waarover ik jullie graag in de volgende weken meer vertel!

Geniet van een topweek!

Tot volgende maan-dag!

Liefs,

Gemma


bottom of page