top of page

Pentecost?

50 dagen van Pasen ofwel, 49 na Pasen...

Het is indrukwekkend als je de hele betekenis leest die bij deze feestdag hoort.

Tot voor kort was ik altijd blij met zo'n extra “vrije” dag, niet meer of minder.

Ondertussen ben ik me veel meer bewust van alle Bijbelse verhalen en vind het best interessant, ook omdat ik beter voel en als bevestiging dingen zie gebeuren die hout snijden en dat heeft me overtuigd.

In Zuid-Afrika vieren de meeste mensen ook Pentecost, echter in mineur.

Hoe het precies zit weet ik nog niet maar dat deze feestdag officieel afgeschaft is, heeft alles te maken met het regime wat er nu heerst.

Enfin, laten wij genieten van deze extra “vrije dag” en hopen dat de zon, die nu volop schijnt, gewoon door blijft werken vandaag!

Sinds vorige week ben ik weer goed op dreef.

Vol energie, de juiste spirit, zonder lage rugpijn én ook het hele gebeuren rond de vluchtmisdrijf , heb ik een plekje kunnen geven.

Brecht, de vriend van mijn petekindje, stelt het naar omstandigheden goed.

Hij is gisteren verhuisd naar een eigen kamer en weg van de intensive care, hetgeen betekent : buiten levensgevaar. God-zij-dank!

Het zal een lange revalidatie worden met nog meer operaties op de agenda maar soit, het belangrijkste is dat hij er terug bovenop komt, ook al gaat dat maanden duren.

Met zijn vele vrienden, lieve familie en een kanjer van een liefje, gaat het hem dat zeker lukken.

Keep on going, Brecht!

Langzaam begint de voorbereiding voor de Street Store.

In augustus staat de 2de editie gepland, wederom te Hasselt.

Als je nog goede schone kleding hebt, bewaar deze dan.

Heb je kinder- of babykleding wat je graag wil doneren, hoef je niet zolang te wachten en mag je contact met ons opnemen.

Wij steunen ook een project voor weeskinderen in Mombasa en bezorgen hen zelf alle goede, schone baby- en kinderkleding of speelgoed.

Tegen de tijd dat de Street Store er is, weet ik zeker dat er opnieuw voldoende baby en kinderkleding zal gedoneerd worden, zeker op de dag zelf wordt er massaal gedoneerd.

20 juni is er een avondmarkt in Hasselt en HOMESTARS heeft er een plaatsje bemachtigd wat natuurlijk superleuk is en we kijken er naar uit om jullie daar te zien.

Ook kun je je die dag aanmelden als vrijwilliger voor de Street Store.

Het was vorig jaar een enorm gezellige, leuke en leerrijke dag.

Wil je er ook bij zijn dit jaar? Stuur me dan een mailtje of kom je aanmelden op 20 juni tijdens de avondmarkt.

Er zijn geen voorwaarden dus de eerste 30 zijn er bij!

Weet jij zelf een leuk evenement of organiseert jouw vereniging of gemeente een leuke avondmarkt waar wij welkom zijn, laat het ons dan weten.

Wij zijn graag van de partij.

Heb je zelf een bedrijf en klopt jouw hart voor Afrika?

Wie weet kunnen wij samen aan co-creatie doen! Er zijn zeer veel mogelijkheden!

Remember, you don’t need a New Year to make a change…

You only need a Monday!

Liefs,

Gemma

Holy Spirit - Pentecost


bottom of page